Wizz Air přidá do Říma další letadlo, zavede nové linky a bude tlačit na ITA

18.11.2021 - Evropa



Od června 2022 plánuje letecká společnost Wizz Air přidat na svou základnu na letišti Řím-Fiumicino další, v pořadí již páté letadlo. Díky němu bude moci zavést nové linky. Část z nich má být jen sezonních, provozovaných od začátku června do konce září 2022. Jedná se o nové linky na Baleárské ostrovy: čtyřikrát týdně bude létat Wizz Air na Ibizu a Mallorcu a dvakrát týdně na Menorcu. Další sezónní destinace budou v Řecku. Jedná se o Prevezu, Kefalonii a Rhodos, kam mají z Říma směřovat dva lety týdně.

Airbus A321 v barvách dopravce Wizz Air (zdroj: Wizz Air)

Od konce září převede Wizz Air své kapacity na linky, které mají větší naději na úspěch i během zimy. Zavede tak od konce září jeden let denně do Madridu, čtyři lety týdně do Lyonu a tři lety týdně do na letiště Basilej-Mulhouse-Freiburg na pomezí Švýcarska, Francie a Německa. Dva lety týdně od konce září zamíří také do Jerevanu v Arménii a Turku ve Finsku. Tři lety týdně do Bělehradu a Podgorice v Černé Hoře budou tak trochu výjimkou - dopravce je zavede již začátkem června 2022 a plánuje je provozovat i po konci září. Všechny výše zmiňované linky jsou již k dispozici v rezervačním systému dopravce.

Wizz Air tak v Římě navýší konkurenční tlak, který ze strany nízkonákladových dopravců pociťuje nově založená státní společnost ITA. Ta zahájila provoz 15. října jakožto mnohem menší státní "náhrada" za zaniklou Alitalii. Prezident ITA Alfredo Altavilla se ve středu německému deníku Handelsblatt vyjádřil, že si přeje, aby společnost v blízké budoucnosti fúzovala nebo byla koupena jiným velkým evropským dopravcem, konkrétně zmínil Lufthansu.

Lufthansa se sice v minulosti směrem k Alitalii vyjádřila, že by ji ve zmenšené formě ráda převzala, ovšem sama má podobně jako jiní tradiční evropští síťoví dopravci momentálně své vlastní problémy. Na finančním trhu vydala Lufthansa další dávku dluhopisů, aby dokončila vrácení německé státní půjčky. Na svých trzích také čelí stále většímu tlaku nízkonákladové konkurence. To je znatelné nejvíce zejména u její vídeňské dcery, Austrian Airlines. Ve Vídni právě Wizz Air dokončil sjednocení flotily na větší a efektivnější A321neo. Je tedy otázkou, zda by bylo v zájmu Lufthansy angažovat se právě v Římě, který se zatím jeví po Vídni jako další cenové kolbiště nízkonákladové konkurence.

Témata