V Poznani byly rozdány CEESAR Awards, uspěly LOT Polish Airlines, Wizz Air a Lufthansa
30.03.2019 - Evropa
V sobotu 19. března byly na slavnostním galavečeru v Poznani rozdány ocenění CEESAR Awards. Ceny vycházejí jednak z hodnocení cestujících, ve vybraných kategoriích hlasovala také odborná veřejnost. Letošní 15. ročník byl nově rozšířen o hodnocení cestujících a odborníků z regionu střední a východní Evropy.
Organizátorem cen je tradičně Pasazer.com, přední polský letecký internetový server. Partnery ankety letos byly společnosti eSky Group, Lagardere a CEDC. Ocenění podpořily také vybraná letecká media ve střední a východní Evropě. Mediálním partnerem ankety v České republice byl server Airways.cz.
Nejlepší letecké společnosti byly vybrány díky hodnocení cestujících. Nejlepší nízkonákladovou společností v regionu střední a východní Evropy se stal Wizz Air. Nejlepší leteckou společností na dlouhých linkách byly vyhodnoceny LOT Polish Airlines a nejlepší aerolinií na krátkých linkách se stala Lufthansa.
Předání ocenění zástupcům letecké společnosti Wizz Air (foto: CEESAR Awards)
Ocenění jsou založena na hodnocení oveřených cestujících, kteří prokázali, že cestovali letadlem. Díky spolupráci s cestovní kanceláří eSky Group a vybranými leteckými médii se podařilo oslovit cílovou skupinu cestujících. „Jako jeden z mála organizátorů provádíme verifikaci hodnocení založených na názorech cestujících, kteří skutečně využili leteckou přepravu. To má vliv na důvěryhodnost a především na vysoký dopad udělených cen,” uvedl Pawel Cybulak, ředitel CEESAR Awards a šéfeditor serveru Pasazer.com.
Zástupce společnosti Lufthansa si převzal ocenění (foto: CEESAR Awards)
Cestující rovněž vybrali nejlepší dopravce v dalších kategoriích: společnost Ryanair vyhrála v kategorii nejlepší poměr cena/výkon, LOT Polish Airlines byl oceněn za nejlepší check-in a boarding, nejlepší komfort a zábavu na palubě nabízejí Emirates, nejlepší posádky létají u Wizz Air, nejlepší čistotu letadel má Lufthansa a nejchutnější občerstvení nabízejí Qatar Airways.
Do ankety přišlo téměř 40 tisíc ověřených hlasů, přičemž 34% bylo z Polska, 18% z Rumunska, 11% z Maďarska, 11% ze států bývalé Jugoslávie, 9% z České republiky, 7% z Baltských států, 5% ze Slovenska a 5% z Bulharska.
Zástupci společností oceněných v anketě (foto: CEESAR Awards)
Udělena byla rovněž ocenění na základě hlasování odborné veřejnosti složené ze zástupců letecké branže, obchodu a novinářů ze zemí střední a východní Evropy. József Váradi, zakladatel a šéf společnosti Wizz Air, byl oceněn jako manažer roku ve střední a východní Evropě. Za dynamický rozvoj v loňském roce získalo cenu letiště v Budapešti, nejlepší nabídku pro byznys mají Qatar Airways a nejdochvilnejší aerolinií se staly airBaltic. Linkou roku se stalo nové spojení Budapešt – New York, které vloni v květnu zahájil LOT. Jako nejlepší nové obchodní prostory byly vyhodnoceny duty free obchody společnosti Baltona na letišti ve Wroclawi.
Organizátor a partneři letošního ročníku CEESAR Awards (foto: CEESAR Awards)