Tuhá jednání Ryanairu s německými odbory. Společnost plánuje zavřít základnu ve Frankfurtu-Hahnu.
25.07.2020 - Evropa
Krátce poté, co se zavření základny Lauda ve Stuttgartu a propouštění v Düsseldorfu stalo skutečností, další dceřiná aerolinie Ryanair Group - Malta Air se dostala do konfliktu s odbory. Podobně jako pražská základna se organizačně začlenila pod polskou dceru Buzz, mají být nyní němečtí zaměstnanci Ryanairu organizačně převedeni pod Malta Air.
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na letišti v Hahnu (foto: Raimond Spekking/Wikimedia Commons - CC BY-SA 4.0)
Stejně jako u Laudy ve Vídni, který se v posledních dnech začal prezentovat na sociálních sítích jako „Ryanair Austria“, vznikly mezi odbory a managementem silné neshody kvůli návrhu nové kolektivní smlouvy. Jejím obsahem je hlavně snížení platů německých zaměstnanců, flexibilní kurzarbeit a výplata mzdy jen za uskutečněné lety. Pro přijetí dohody se v hlasování v rámci Vereinigung Cockpit vyslovilo 49,4 % pilotů
Výsledkem této neshody je prozatím rozhodnutí o uzavření základny Ryanairu na letišti v Hahnu k 1. listopadu. Letiště je z obchodních důvodů někdy označovaném jako Frankfurt-Hahn. Rovněž dalším základnám Ryanairu na letištich Weeze a Berlín-Tegel hrozí buď úplné zavření nebo výrazné zeštíhlení. Odbory chtějí s Ryanairem a Malta Air dále vyjednávat.
Do německého Hahnu začal Ryanair létat již v roce 1999, když sem otevřel první linku z londýnského letiště Stansted. Začátkem roku 2002 Ryanair v Hahnu zřídil základnu se čtyřmi letouny Boeing 737-800, která byla teprve druhou základnou v Evropě. V minulosti patřila tato báze k nejvýznamnějším základnám Ryanairu. V posledních letech však začala společnost přesouvat linky na jiná letiště či je rušit a význam základny postupně klesal. Každopádně zrušení základny je ranou pro letiště Hahn, které je od roku 1997 v rukou čínské HNA Group.