Také Delta a American navýší počty letů ze západu USA do Číny
17.08.2023 09:30 - Asie & Austrálie
Po té co Bidenova administrativa umožnila v pátek minulý týden zdvojnásobit počty letů čínským dopravcům do USA a recipročně Čína americkým dopravcům do Číny, oznámili také dopravci Delta Air Lines a American Airlines Group navýšení počtu letů ze svých základen v USA do čínských destinací.
Konkurenční společnost United totiž reagovala prakticky ihned na informaci amerického ministerstva dopravy reakcí, že od listopadu navýší stávající čtyři lety týdně ze San Francisca do Šanghaje na jeden let denně a nabídne také jedno denní spojení ze San Francisca nově od listopadu také do Pekingu.
Podle zdrojů agentury Reuters tento víkend nahraje American do svého rezervačního systému navýšení frekvencí stávajících čtyř přímých letů z Dallasu-Fort Worth do Šanghaje, na letiště Pudong. Nově plánuje společnost American létat na této lince denně, a to od ledna 2024.
Také Delta Air l Lines podle včerejší tiskové zprávy spustí lety do Šanghaje-Pudongu ze svých základen v Seattlu a Detroitu. Ze Seattlu bude létat od 29.října denně a z Detroitu třikrát týdně. Navíc od března plánuje Delta létat do Šanghaje-Pudongu také čtyřikrát týdně ze základny v Los Angeles. Jedná se o obnovení linky, kterou dopravce provozoval do vypuknutí pandemie koronaviru a prvotní izolaci Číny v únoru 2020. Strategií Delty je v Číně záměrně létat pouze na letiště Pudong. To je základnou code-share partnera China Eastern Airlines, která odtud nabízí lety nejen vnitrostátní po Číně, ale i dalších asijských zemí.
Rychlost reakce tří největších leteckých společností na oznámení o zdvojnásobení možných kapacit na letech z USA do Číny tak dává tušit, že o tyto lety je nebývalý zájem a dopravci se díky jejich posílení mohou těšit na slušné zisky z jejich provozování. Nyní bude zajímavé sledovat, která spojení navýší recipročně z Číny do USA tamní dopravci. Zcela jistě také nepromarní šanci provozovat potenciálně velmi ziskové spoje.
ranní rozbřesk nad Šanghají, říjen 2015 (autor: Gary Todd, Wikimedia Commons, CC-zero)