Společnosti Qantas hrozí rekordní pokuta

04.09.2023 07:15 - Asie & Austrálie



Australská Komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (ACCC) minulý týden v soudním podání uvedla, že dopravce porušil spotřebitelské právo, když v období od května do července 2022 prodal letenky na více než 8 000 letů, aniž by informoval o jejich předchozím zrušení. Regulační úřad tvrdí, že společnost Qantas tehndy i nadále prodávala letenky na lety v průměru 16 dní poté, co byly zrušeny. V extrémních případech dokonce i 47 dní po jejich zrušení. Lety byly zrušeny často z důvodů, které společnosti nemohla ovlivnit.

Předsedkyně ACCC, Gina Cass-Gottliebová, zuří. "Myslíme si, že za toto chování by měla být uložena rekordní pokuta," řekla Cass-Gottliebová rozhlasové stanici ABC. Hovořila o částce 250 milionech australských dolarů, což odpovídá přibližně 150 milionům eur.

letadla společnosti Qantas na letišti v Sydney, červenec 2012 (autor: Aero Icarus, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-2.0)

Společnost Qantas v dnešním prohlášení uvedla, že nadále přezkoumává obvinění ACCC, a zopakovala, že období, kterého se tvrzení ACCC týkají, bylo "období velkých otřesů a nejistoty v celém leteckém průmyslu". Poté, co Austrálie koncem roku 2021 po pandemii otevřela své dosud téměř neprodyšné hranice, nesla společnost Qantas tíhu mnoha stížností na zrušení letů a ztrátu zavazadel, většinou kvůli chybějícímu personálu.

Společnost Qantas své zákazníky uklidňuje, že v současnosti v případě zrušení letu je zákazníkům ihned nabídnut termín náhradního letu, který se blíží původnímu času odletu, nebo alternativa vrácení peněz.

Témata