Situace okolo Terminálu 5 v Londýně se pomalu uklidňuje
31.03.2008 - Evropa
Provoz nového terminálu 5 na londýnském letišti Heathrow se začíná uklidňovat. Zahájení jeho provozu, které se konalo minulý čtvrtek, rozhodně neproběhlo hladce. Hned první den musel exkluzivní uživatel tohoto terminálu, kterým je britský národní dopravce British Airways, zrušit více než 30 letů. Ostatní linky nabíraly často zpoždění. Důvodem byl především kolaps odbavovacího systému zavazadel. Některá letadla odletěla, aniž by do nich byla naložena zavazadla cestujících. Po nějakém čase se společnost rozhodla zcela zastavit odbavování zavazadel. Cestujícím bylo umožněno zdarma si svůj let změnit nebo jim byly vráceny peníze.
Dnes po několika dnech problémů, které pro provozovatele letiště British Airport Autority a národního dopravce British Airways znamenaly negativní reklamu po celém světě, se situace uklidňuje. Většina evropských a domácích letů by měla být operována podle plánu. Společnost ale i dnes některé lety zrušila. I nadále se personál snaží roztřídit zpožděná zavazadla a co nejrychleji je odeslat jejich majitelům. Společnost plánuje dnes vypravit 87 procent plánovaných letů. Potíže, kterým společnost v posledních dnech čelí, ji dokonce donutily přemýšlet o tom, zda neodloží přesun většiny svých dálkových linek do nového terminálu.
Podle vyjádření prezidenta British Airways ale nebylo ještě o dalším vývoji rozhodnuto, a tak by se zatím měla většina dálkových linek do terminálu 5 přesunout 30. dubna. Aerolinie odmítly udat termín, kdy se tuto situaci podaří definitivně vyřešit, ale ujistily veřejnost, že všichni zaměstnanci dělají maximum proto, aby to bylo co nejdříve. Provoz ostatních terminálů na letišti nebyl narušen.