Ryanair v zimě přidá do Prahy 4. letadlo, navýší lety a vrátí se na úroveň před Covidem
13.09.2023 21:11 - Evropa
Zástupci nízkonákladové aerolinie Ryanair dnes na setkání s novináři na ruzyňském letišti představili letový řád pro nadcházející zimní sezónu 2023/24. Hlavní novinkou je přidání čtvrtého bázovaného letadla na pražské letiště, což společnosti umožní nově v zimní sezóně nabídnout dalších šest linek a navýšit frekvence na dalších dvanácti linkách.
V rámci zimního letového řádu bude Ryanair létat z Prahy do rekordních 27 destinací. Zcela novými cíli jsou East Midland a Tirana. Do East Midland ve střední Anglii začne Ryanair létat od 30. října a linka bude provozována dvakrát týdně vždy v pondělí a ve čtvrtek. Do albánského hlavního města společnost zahájí lety 31. října a bude létat dvakrát týdně vždy v úterý a v sobotu. Dále aerolinie poprvé nabídne také v zimním období pravidelné linky do Katánie, Gdaňsku, Malagy a Sevilly.
Ryanair rovněž počítá v porovnání s předchozí zimou s navýšením počtu letů na celkem dvanácti linkách včetně Barcelony (6x týdně), Budapešti (3x týdně), Dublinu (8x týdně), Madridu (7x týdně), Manchesteru (denně), Paříže-Beauvais (3x týdně) a Říma-Fiumicino (9x týdně). Ve srovnání s předchozí zimní sezónou by se mělo jednat o nárůst o 20 %.
Celkově počítá Ryanair, že s rozšířeným letovým řádem přepraví více než 2,4 milionu cestujících na linkách z/do Prahy. Podle počtu cestujících je irská aerolinie na pražském letišti druhým největším dopravcem za Smartwings.
Prezentace nového zimního letového řádu společnosti Ryanair na pražském letišti. Zleva Jason McGuinness (Ryanair Chief Commercial Officer), Alicja Wojcik-Golebiowska (Ryanair Country Manager CEE & Baltics) a Ray Kelliher (Ryanair Director of Route Development), (foto: Ryanair)
V tiskové zprávě i na setkání s novináři zazněla kritika směrem ohledně letištních poplatků na pražském letišti. Jason McGuiness, obchodní ředitel společnosti Ryanair v tiskové zprávě uvedl: „Přidáním čtvrtého letadla do Prahy společnost Ryanair letošní zimu plně obnovuje svůj provoz na pražském letišti na úroveň před Covidem. Obnovení kapacit v Praze a v celé České republice zaostávají za zbytkem Evropy, kde se po snížení letištních poplatků a zavedení pobídkových programů provoz zotavil nebo se zvýšil na úroveň před covidem. Ryanair chce podpořit rychlé obnovení spojení s Českem a turistiky, nicméně toho lze dosáhnout pouze s konkurenceschopnými letištními poplatky.“
Na setkání s novináři byl McGuiness k pražskému letišti ještě kritičtější. „Praha má obrovský potenciál, může tu být 30milionové letiště. Místo toho tu však není žádný plán, žádná strategie,“ citoval server Zdopravy.cz McGuinesse. Podle něj letiště zeje prázdnotou a struktura poplatků odrazuje dopravce. Praha není pro Ryanair tak atraktivní jako jiná letiště a za dobrý příklad McGuinness dal letiště v polském Krakově.