Ryanair uzavře základnu v Norimberku
04.12.2019 - Evropa
Irská letecká společnost Ryanair oznámila letišti v Norimberku, že od dubna 2020 uzavře svoji zdejší základnu a významně omezí nabídku svých leteckých spojů z tohoto města. Své rozhodnutí zdůvodňuje Ryanair problémy s opožděnými dodávkami letadel. Ryanair měl totiž již nyní provozovat 30 nových strojů typu Boeing 737 Max 200.
Ryanair - Boeing 737-800 (foto: Flughafen Nürnberg)
Ryanair má Norimberk ve své nabídce od roku 2013 a od té doby zde zatím vždy nabídku letů postupně navyšoval. V roce 2016 společnost otevřela v Norimberku základnu se dvěma bázovanými letouny Boeing 737-800. Společnost zatím nabízela na léto 2020 lety do celkem dvaceti destinací. Nyní má dojít k jejich výraznému omezení, zhruba na třetinu. Zachované cíle budou obsluhovány letadly z jiných bází. Kterých destinací se to týká zatím Ryanair neoznámil. Cestující s letenkami na lety, které budou zrušeny, bude společnost předem informovat.
Letiště Albrechta Dürera v Norimberku nyní obsluhuje pestrá směsice nejrůznějších leteckých společností - celkem jich sem létá dvacet, ovšem co do počtu obsluhovaných destinací byl Ryanair dosud nejvýznamnější zdejší aerolinií. Připomeňme, že od října má základnu v Norimberku Corendon Airlines.
Oznámení o zrušení základny v Norimberku je potřeba dát do souvislostí. Před nedávnem totiž došlo k uzavření smíru s německými odbory, které Ryanairu vyhrožovaly stávkou. Ten tak byl nucen se dohodnout s odbory zřejmě na vyšších platech než dostávají jejich kolegové v okolních zemích. Před nedávnem oznámil Ryanair uzavření báze v Hamburku v lednu 2020, včera došlo k oznámení o uzavření báze v Norimberku v průběhu dubna 2020. Připomeňme, že v listopadu 2018 již uzavřel Ryanair svoji bázi v Brémách.
Ještě před týdnem šéf marketingu Kenny Jacobs společnosti dementoval spekulace, že by Ryanair se z německého trhu chtěl zcela stáhnout. Místo toho je deklarovaným cílem Ryanairu pokračovat v navyšování podílu na tomto trhu. Je zřejmé, že dokud bude mít Ryanair problém s nedodanými Boeingy 737 MAX, bude muset o vyšší podíl na německém trhu zejména bojovat jen pomocí Airbusů dceřiné společnosti Lauda.