Ryanair pohřbívá samostatnost značky Lauda

19.06.2020 - Evropa



Jak už bylo patrno z náznaků v úterním článku, rozhodl se Ryanair podle serveru AustrianAviation.net k radikálnímu kroku zrušit samostatnost značky Lauda. Ryanair tak zřejmě do budoucna sází na marketingovou strategii jediné značky.

Lauda - Airbus A320 (foto: Lauda)

Veškeré lety společnosti Lauda tak budou v budoucnu nabízeny již jen pod kódem Ryanairu. Ryanair pak bude podle vytíženosti létat tyto linky částečně svými letadly, částečně pro něj bude společnost Lauda létat ve wet-leasu. Z tohoto pravidla jsou prozatím vyjmuty jen destinace mimo Evropskou unii (například Kyjev, Bejrút), které podléhají mezistátní dohodám a mohou na nich obvykle létat jen dopravci dotyčných zemí.

Během rezervace letu pozná zákazník jen podle nápisu "operated by Lauda", že se bude jednat o let Ryanairu provozovaný společností Lauda, ostatně podobně již nyní fungují lety operované dceřinými společnostmi Buzz nebo Malta Air.

Nátěr Airbusů společnosti Lauda i uniformy zaměstnanců zůstanou beze změny. Velká změna však nastane pro administrativní pracovníky společnosti Lauda ve Vídni, kterých nebude tolik potřeba jak dosud. Evidentně agenda s ACMI pronájmy letadel bude výrazně jednodušší než dosavadní procesy. Redukce pracovních míst se významně dotkne i létajícího personálu, neboť již dříve bylo rozhodnuto o zmenšení báze ve Vídni na deset strojů.

Příští týden by měl být rozsah propouštění jasnější. Včera rovněž mělo dojít k podpisu kolektivní smlouvy ve španělské bázi na Mallorce, kde se zdá, že se lehce může opakovat vídeňský scénář s odmítnutím podpisu protiprávní smlouvy. Nová strategie "single brand" Ryanairu tak má zřejmě za cíl i snížit vyjednávací sílu odborů na jednotlivých základnách společnosti.

Témata