Ryanair nebude pouštět do letadel cestující s palubními vstupenkami od Kiwi.com

18.08.2021 - Evropa



Nízkonákladová aerolinie Ryanair dnes informovala, že od 18. srpna přestává pouštět na palubu svých letadel cestující s palubními vstupenkami vydanými společností Kiwi.com. Ryanair se ve svém prohlášení odvolává na prováděcí nařízení EU 2015/1998, kterým se stanoví prováděcí opatření ke společným normám v oblasti letecké bezpečnosti.

(ilustrační foto: Ryanair)

Podle Ryanairu z nařízení vyplývá, že cestující musí absolvovat povinně odbavovací proces přímo u letecké společnosti, aby byl informován o všech bezpečnostních opatřeních a regulacích požadovaných při letu. V nařízení EU se uvádí, že letecký dopravce musí zajistit, aby cestující byli informováni o zakázaných předmětech ještě před letištním odbavením.

„O těchto falešných palubních vstupenkách jsme se dozvěděli minulý týden, když několik cestujících, kteří si rezervovali let přes Kiwi.com, se dostavilo do gatu bez oficiálních palubních vstupenek společnosti Ryanair. Podle předpisů EU je povinností letecké společnosti informovat cestující přímo o všech bezpečnostních a ochranných pravidlech týkajících se jejich letu, což Kiwi.com obchází tím, že cestující odbavuje a nahrazuje palubní vstupenku společnosti Ryanair falešnou palubní vstupenkou vydanou společností Kiwi.com,“ uvedla Dara Brady, marketingová ředitelka Ryanairu.

Ryanair dále uvádí, že si zajistil v České republice soudní rozhodnutí, aby společnost Kiwi.com přestala nahrazovat e-mailové adresy cestujících svými vlastními adresami a umožnila tak Ryanairu přímo komunikovat s cestujícími. Ryanair tvrdí ve svém prohlášení, že Kiwi.com toto rozhodnutí soudu zatím neplní.

„Nic jako falešná palubní vstupenka neexistuje,“ uvedla mluvčí Kiwi.com Nina Černá s tím, že společnost již roky splňuje veškeré požadavky k zajištění bezpečné cesty pro všechny své zákazníky. „Zákazníkům samozřejmě poskytujeme palubní vstupenku Ryanair, která je rovněž vložena na brandované pozadí Kiwi.com. Veškeré informace a údaje na ní jsou stejné, liší se maximálně použitými barvami pozadí. Vyhrožování zákazníkům, že nebudou vpuštěni na palubu s touto palubní vstupenkou je pouze malichernou a amorální praktikou, se kterou se opět snaží omezovat a potlačovat svobodnou volbu zákazníků,“ řekla Černá.

Černá se domnívá, že skutečný důvod tohoto kroku je ten, ze Kiwi.com často prodává letenky levněji než samotný Ryanair, což se této společnosti nelíbí. „Její chování tak není nic jiného než upřednostňování vlastního zisku před zájmy a svobodnou volbou zákazníků. Uděláme vše, co je v naší moci, abychom naše zákazníky podpořili během tohoto zavrženíhodného aktu Ryanairu, který trestá cestovatele jen proto, že neumí přijmout existenci konkurenčního prostředí,“ dodala Černá.

Ryanair vyzývá cestující, aby si rezervovali letenky přímo na webových stránkách nebo v aplikaci Ryanair a vyhýbali se rezervacím u zprostředkovatelů, jakým je například společnost Kiwi.com. Ryanair se dlouhodobě snaží koncentrovat prodeje na svém webu a aplikaci. Zdůvodňuje to tím, že další třetí strany si při prodeji mohou účtovat další poplatky. Spory mezi Ryanairem a společností Kiwi.com trvají již několik let.

Témata