Pro Lufthansu létá z Mnichova od dubna nově také irská společnost CityJet
15.04.2023 10:09 - Evropa
Irská letecká společnost CityJet umístila na začátku dubna do Mnichova dvě letadla ze své flotily 21 letadel CRJ. Jsou zde pronajaty i s posádkou a létají od 1. dubna na pravidelných letech společnosti Lufthansa Cityline. Jedná se o jedno letadlo CRJ-900LR s registrací EI-FPD a jedno letadlo CRJ-1000 s registrací EI-HIC.
Lufthansa Cityline, ale i irská společnost Cityjet, přitom dosud provozovala pouze letadla CRJ-900. Lufthansa Cityline má na základnách ve Frankfurtu a Mnichově umístěno 28 svých letadel CRJ-900, ale větší CRJ-1000 neprovozuje ani jedno.
Také pro irskou Cityjet byl dosud s 21 kusy typ CRJ-900 jediným typem letadla ve flotile. Tato letadla provozuje ve dvou variantách, buď s 88 nebo 90 sedačkami. Ještě do letošního léta však má Cityjet získat do flotily ještě čtyři další letadla CRJ-1000, která mají kapacitu 100 míst pro cestující.
Bombardier CRJ-900LR společnosti Cityjet na letu pro SAS, květen 2022 (autor: Styyx, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)
Cityjet většinu svých letadel CRJ-900 pronajímá společnosti SAS Scandinavian Airlines. Jsou umístěna zejména na základně v Kodani, dvě letadla CRJ-900 pak také na základně ve Stockholmu-Arlandě. Letos obnovila Cityjet také svoji dřívější spolupráci s Brussels Airlines, k čemuž přemístila letos na konci března svá dvě letadla CRJ-900 i s posádkami právě do Bruselu.
V minulosti provozovala společnost Cityjet také letouny BAe 146 a Suchoj Superjet. Suchoje dokonce létaly v pronájmu před pandemií právě pro Brussels Airlines. Jenže kvůli zdlouhavému zásobování náhradními díly a komplikované údržbě tehdy Brussels Airlines pohrozily vypovězením smlouvy, na což Cityjet zareagoval náhradou Suchojů za letadla CRJ-900 a letadla Suchoj Superjet vrátil pronajímateli. Úspěšnou spolupráci Cityjet a Brussels Airlines pak přerušila v dubnu 2020 pandemie.
Již v červenci 2018 oznámila společnost Cityjet fúzi se španělskou společností Air Nostrum, která také provozuje převážně letadla CRJ, zejména typ CRJ-1000. Fúzi sice přerušila pandemie, ale letos obě společnosti na fúzi intenzivně pracují. Letos v březnu se spojením obou společností souhlasila Evropská komise a tak se ohledně fúze obou společností zřejmě brzy dozvíme více novinek. Lufthansa tak od začátku dubna sbírá zkušenosti s leteckou společností, která může být do budoucna součástí jedné z nejvýznamnějších evropských společností, jejímž hlavním obchodním modelem budou pronájmy 90-100 místných letadel i s posádkami.