Phuket Air: Praha stále ve hře
28.06.2004 - Česká republika
Podle posledního čísla odborného magazínu Aviation Week & Space Technology se Phuket Airlines připravují na agresivní expanzi na mezinárodní linky, která podle zástupců společnosti bude zahrnovat Prahu. Patana Tareekes, viceprezident Phuket Airlines pro administrativu k tomu uvedl: "Phuket Airlines budou kromě Korean Air jedinou společností, která bude nabízet lety z Asie do Prahy." K zahájení letů by podle magazínu mělo dojít ještě do konce letošního roku. Provoz by měl být také zahájen na dalších linkách nových mezinárodních linkách do Moskvy a Sydney. Pro toto rozšíření provozu chtějí Phuket Air do flotily ještě tento rok zařadit další dva letouny Boeing 747-300.
Počátek historie Phuket Air se datuje do roku 2001, kdy aerolinie začaly létat na čtyřech domácích linkách v Thajsku se dvěma japonskými letadly NAMC YS-11A. Ty a další dva provozují do současnosti a kromě nich létají také se třemi letouny Boeing 747-300, dvěma Boeing 747-200, jedním Boeing 757-200 a čtyřmi Boeing 737-200. Od 1. července bude třetí destinací v zahraničí Londýn (po městě Chittagong v Bangladéši a Dubaji ve Spojených arabských emirátech). Sem bude společnost létat třikrát týdně s letouny B747-300. Úvodní let je podle Patany vyprodán a knihování na další lety je velmi povzbudivé.
K expanzi na mezinárodní linky společnost podnítil úspěch při operování charterových letů do států jako Čína, Jižní Korea nebo Saudská Arábie. Phuket Air přichází do této oblasti v době, kdy thajská ekonomika roste průměrným tempem 6 % a ekonomiky ostatních států ožívají. V rozhovoru pro Aviation Week & Space technology Patana mimo jiné uvedl, že se Phuket Air hodlají vyhnout frekventované lince Bangkok – Singapore, která pro aerolinie, jenž ji obsluhují představuje velmi malé zisky. Společnosti pomáhá fakt, že ji zatím s výjimkou linky Phuket – Bangkok nepostihla konkurence low-cost dopravců, kteří zatím operují na naprosto odlišných linkách. Sami Phuket Air rázně odmítají označení low-cost dopravce, neboť jejich ceny letenek jsou průměrně nižší o pouhých 5-10 % než u národního dopravce Thai Airways International. Společnost plánuje v tomto roce přechod do kladného hospodaření a již v příštím roce chce vykázat celoroční zisk.