Philippine Airlines opustily bankrotovou ochranu, zaměří se více na nákladní lety
04.01.2022 - Asie & Austrálie
Letecká společnost Philippine Airlines (PAL) opustila 31. prosince 2021 po čtyřech měsících bankrotovou ochranu podle amerických zákonů. Tento krok umožnilo schválení restrukturalizačního plánu soudem v New Yorku. Filipínskému dopravci se během ochrany podařilo snížit dluhy o více než dvě miliardy dolarů a získat další kapitál ve výši půl miliardy dolarů od hlavního akcionáře. Od nových investorů získala aerolinie dalších 150 milionů dolarů.
Philippine Airlines - Boeing 777-300ER (foto: Mark Harkin/Flickr - CC BY 2.0)
Restrukturalizaci podpořili pronajímatelé letadel, poskytovatelé služeb a další věřitelé. Philippine Airlines chtějí nyní využít příležitostí v nákladní letecké přepravě a zaměřit se více na tento segment. Společnost rovněž plánuje urychlení své digitální transformace s větším důrazem na využití inovačních softwarových systémů. Cílem je dosažení optimalizovat využití zdrojů a zavedení personalizovaných služeb.
Součástí plánu je také optimalizace flotily, která má být zredukována zhruba o čtvrtinu. To znamená vrácení zhruba dvacítky letadel pronajímatelům. Společnost rovněž počítá s vyjednáním nových smluv o pronájmu letadel s cílem snížit splátky.
Restrukturalizační plán také zahrnuje změny v síti linek. Změny se nejvíce dotknou letů do Severní Ameriky, kde Philippine Airlines počítají se zrušením dříve provozovaných dálkových linek do New Yorku a Toronta. Zrušeny mají být také další prodělečné linky do USA a lety na západní pobřeží USA konsolidovány.
Philippine Airlines mají ve flotile také osm letadel Airbus A321neo (foto: N509FZ/Wikimedia Commons - CC BY-SA 4.0)
Naopak na asijském trhu chce společnost expandovat, jakmile to situace umožní. Philippine Airlines chtějí využít příležitostí zejména na čínském trhu a také v Austrálii. Společnost rovněž uvedla, že plánuje zahájení letů do Izraele.
Od začátku pandemie koronaviru byly Philippine Airlines nuceny zrušit přes 80 tisíc letů, což znamenalo ztrátu příjmů ve výši 2 miliard dolarů. Společnost dosud propustila 2300 zaměstnanců. Kvůli cestovním restrikcím došlo k poklesu počtu přepravených cestujících na Filipínách o 75 %.