Nové berlínské letiště: spory kolem rozdělení aerolinek na terminály
11.10.2019 - Evropa
Nové letiště Berlín-Brandenburg ještě čeká sice minimálně rok stavebních prací než se otevře, přesto to okolo BER vře i kvůli samotnému rozdělení aerolinek na jednotlivé terminály, informoval německý server Airliners.de. Problém je v tom, že oproti staré letištní budově Schönefeldu, která bude pojmenována jako T5, budou terminály T1 a T2 ve výhodě díky novým prostorám, pohodlnému připojení na S-bahn a terminálu dálkových autobusů. Rovněž rolovací vzdálenost od terminálu T5 ke startovacím drahám je větší.
Rozdělení aerolinií na jednotlivé terminály nového berlínského letiště (zdroj: Flughafen Berlin Brandenburg)
Podle současného plánu budou na T5 přiděleny letecké společnosti Ryanair, Sun Express, Pegasus, Onur Air, TuiFly, Sundair, Freebird Airlines, Bulgarian Air Charter, Corendon Airlines a Pobeda.
Proto se nelze aerolinkám přiděleným na T5 divit, že se jim toto nelíbí, a hodlají s managementem BER jednat o výši odškodnění za umístění na T5 v podobě nižších poplatků. Letiště se však k tomu nemá, k přidělení terminálu aerolince jej nezavazuje žádné nařízení, o konečném rozdělení aerolinek se tak bude zřejmě dále vzrušeně jednat.