Německá Luftwaffe převzala druhý Airbus A350 pro přepravu vládních činitelů
18.11.2022 - Evropa
Společnost Lufthansa Technik dokončila ve svém hamburském závodě vybavení kabiny nového Airbusu A350-900 a letoun ve středu předala německému vojenskému letectvu. Jedná se v pořadí o druhý ze tří letadel A350, které německá vláda objednala. Státní tajemnice ministerstva obrany Siemtje Moellerová nový letoun, který nese registraci 10+01, pokřtila jménem bývalého spolkového kancléře Konrada Adenaura.
Druhý Airbus A350-900 německé Luftwaffe (foto: Lufthansa Technik)
Na rozdíl od prvního dodaného stroje bude kabina druhého A350 vnitřně rozdělena na několik částí, což by mělo umožnit přepravu vládních činitelů i jednání na palubě. Zbývající část kabiny bude osázen sedadly pro doprovod delegace. Podle tiskové zprávy Lufthansa Technik má tato část velkorysé rozestupy mezi sedadly a moderní vybavení kuchyně. Podobné rozdělení kabiny měl Airbus A340, který Luftwaffe pro přepravu vládních činitelů dříve provozovala.
Letoun je zcela bílý s pruhem v barvách německé trikolory pod okénky cestujících. Nad okénky je v přední části trupu nápis Bundesrepublik Deutschland. Jak uvádí Lufthansa Technik, pro nápisy na letadle byl využit font Bundes Sans. Winglety na konci křídel jsou natřeny barvami německé trikolory.
Winglety nového airbusu nesou německé národní barvy (foto: Lufthansa Technik)
První Airbus A350-900 převzala Luftwaffe v roce 2020. Tento letoun, který má vojenskou registraci 10+01, nese jméno Kurt Schumacher, bývalého významného sociálně-demokratického politika z přelomu 40. a 50. let. Kabina tohoto letadla nebyla rozdělena jako u druhého airbusu, což umožňuje nasazení letadla například na humanitární mise.
Lufthansa Technik v současnosti pracuje na úpravách třetího objednaného A350-900. Tento letoun má registraci 10+02 a v budoucnu ponese jméno prvního spolkového prezidenta Theodor Heuss. Kabina tohoto letadla bude rovněž rozdělena pro potřeby přepravy a jednání vládních činitelů jako je tomu u 10+01.
(foto: Lufthansa Technik)
(foto: Lufthansa Technik)