Nejlepší aerolinky na pražském letišti za rok 2022: Smartwings, Finnair, easyJet a Emirates
27.01.2023 - Česká republika
Po vzoru zahraničních mezinárodních letišť ocenilo Letiště Praha nejlepší aerolinie za rok 2022. Ocenění byla leteckým společnostem provozujícím lety na největší české letiště udělena ve čtyřech kategoriích.
Ocenění v kategorii s nejrychleji rozvíjející se dopravce „Fastest Growing Airline at Prague Airport 2022“ udělilo Letiště Praha dopravci, který dosáhl nejvyššího meziročního nárůstu v celkovém počtu přepravených cestujících v porovnání s rokem 2021, a přispěl tak nejvíce k obnově a rozvoji leteckých spojení. Tímto dopravcem se stala česká letecká společnost Smartwings. Na dalších místech se umístily nízkonákladové aerolinie Ryanair a easyJet.
„Těší nás, že se nám toto ocenění podařilo získat druhý rok po sobě. Loni jsme zdvojnásobili počty přepravených cestujících na 5,2 milionu a dosáhli 93 % předkovidové úrovně. Považuji to za velký úspěch a chci za to upřímně poděkovat všem našim zaměstnancům a obchodním partnerům. Věřím, že i nadále zůstaneme na Letišti Václava Havla Praha největším leteckým dopravcem,“ uvedl Roman Vik, generální ředitel Smartwings.
(ilustrační foto: Letiště Praha)
Titul nejefektivnější dopravce s ohledem na provoz „Best Performing Airline at Prague Airport 2022” vyhodnocuje plnění klíčových ukazatelů, ale také objemové výkony dopravců. Hodnocena je například pravidelnost na příletu a odletu. Do vyhodnocení byly zařazeny jen společnosti, které uskutečnily od července do prosince 2022 alespoň sto pohybů, což odpovídá zhruba dvěma letům týdně v uvedeném období. Jako nejefektivnější dopravce s ohledem na provoz byl vyhodnocen Finnair, na další místech se umístily společnosti KLM a LOT.
„Jsme hrdí a poctěni, že jsme obdrželi toto ocenění. Rok 2022, zejména léto, byl provozně náročný, ale Finnair byl dobře připraven na nárůst poptávky po cestování. Díky spolupráci s našimi partnery, jako je Letiště Praha, se nám podařilo být jednou z nejdochvilnějších leteckých společností v Evropě. Praha je důležitou součástí naší sítě a během nadcházející letní sezóny budeme tuto linku provozovat s vyšším počtem frekvencí,“ uvedla Gabriela Hiitola, viceprezidentka pro řízení provozu společnosti Finnair.
Dále pražské letiště ocenilo environmentálně nejzodpovědnější dopravce. „Top Sustainable Airline at Prague Airport 2022“ má k hodnocení tři kritéria: hluk a emise letadel provozovaných na Letišti Václava Havla Praha a přístup, závazky a aktivity aerolinek celkově v oblasti udržitelnosti. Všichni dopravci ve vyhodnocené trojici jsou nízkonákladové aerolinie. Ocenění získala společnost easyJet, na dalších místech se umístily Wizz Air a Ryanair.
Jane Ashton, ředitelka pro udržitelnost ve společnosti easyJet, k ocenění uvedla: „Jsme velmi potěšeni, že jsme získali titul ‚Top Sustainable Airline at Prague Airport 2022‘ a oceňujeme Letiště Praha za podrobná a transparentní kritéria. Ve společnosti easyJet velmi tvrdě pracujeme na tom, aby byl náš provoz stále udržitelnější, což zahrnuje snižování emisí uhlíku – aktuálně obnovou letadlové flotily a efektivním provozem i zveřejněním našeho ambiciózního a podrobného plánu dosažení čisté uhlíkové neutrality do roku 2050.“
Další ocenění posuzovalo nejlepší využití marketingové podpory poskytované Letištěm Praha. K vyhodnocení byla sestavena pětičlenná odborná komise složená z marketingových profesionálů z partnerských agentur CzechTourism a Prague City Tourism, reklamní agentury Etnetera/Motion a korporátního a Airline Marketingu Letiště Praha. Do hodnocení bylo zahrnuto 27 leteckých společností, které využily možností marketingové spolupráce. Mezi kritéria hodnocení kampaní patřilo například zviditelnění značky Letiště Praha, atraktivita vizuálu a srozumitelnost sdělení. Ocenění “Best Airline Marketing Campaign with Prague Airport 2022” získala společnost Emirates. Na dalších místech se umístily Smartwings a British Airways.
„Jsme potěšeni, že jsme získali toto ocenění za naši kampaň na podporu Dubaje z podzimu loňského roku a vážíme si podpory našich komunikačních aktivit a promo kampaní mezi českým publikem ze strany našeho dlouhodobého partnera Letiště Praha,“ komentoval ocenění Bořivoj Trejbal, Area Manager Emirates Czech Republic.