Mnichovské letiště plánuje navýšení kapacity o dalších 10 miliónů cestujících

17.12.2019 - Evropa



Mnichovské letiště a Lufthansa chtějí rozšířit společně provozovaný Terminál 2. Obě společnosti ve společné tiskové zprávě uvedly, že satelitní budova Terminálu 2 má být rozšířena o nový prst tak, že vznikne budova ve tvaru písmene "T". To, že záměr rozšíření terminálu je míněn vážně bylo stvrzeno podpisem letter of intent.

Vizualizace rozšíření satelitní budovy Terminálu 2 o nový prst (zdroj: Flughafen München)

Mnichovské letiště s 43,6 miliony odbavených cestujících, zhruba 200 destinacemi a stovkou leteckých společností se řadí mezi desítku nejvýznamnějších evropských letišť. Podle počtu pasažérů bylo letiště v roce 2018 na osmém místě. Avšak soudě podle vysoké kvality služeb se jedná o nejlepší evropské letiště - za posledních 14 let bylo vyhlášeno dvanáctkrát nejlepším letištěm Evropy v anketě World Airport Awards. Je to jedniné evropské letiště, které získalo v žebříčku Skytrax nejvyšší ocenění - pět hvězdiček.

Plánované rozšíření Terminálu 2 znamená pro mnichovské letiště navýšení jeho maximální kapacity o dalších 10 miliónů cestujících. V nejbližší době by měla Lufthansa shrnout své požadavky na parametry novostavby v tak zvaném memorandu o porozumění.

Ředitel společnosti Flughafen München Dr. Michael Kerkloh (vlevo) a šéf mnichovského hubu Lufthansy Wilken Bormann podepisují letter of intent o společném záměru rozšířit Terminál 2 (foto: Flughafen München)

Současně žádá šéf mnichovského hubu Lufthansy Wilken Bormann, aby bylo letiště lépe napojeno na dálkovou pozemní dopravu a to nejen místními vlaky do Mnichova. Vyzval proto Deutsche Bahn aby napojila mnichovské letiště na síť dálkových rychlovlaků ICE. Jen tak bude pro Lufthansu možné zrušit stávající ultrakrátké lety z/do mnichovského letiště. Poznamenejme, že tím měl na mysli například feedovací linku Lufthansy ze 160 kilometrů vzdáleného Norimberku.

Strategické partnerství Lufthansy a mnichovského letiště se datuje od devadesátých let, kdy bylo 17. května 1992 otevřeno nové mnichovské letiště, které nahradilo letiště Riem. Toto partnerství vyvrcholilo v roce 2003 otevřením Terminálu 2, který obě společnosti společně provozují. V Evropě se jedná o ojedinělý koncept spolupráce mezi leteckou společností a letištěm.

Pro Lufthansu je Mnichov po Frankfurtu druhým nejvýznamnějším hubem. Lufthansa však dlouhodobě kritizuje Frankfurt za nepříznivý poměr mezi vyššími náklady a nižší kvalitou služeb v porovnání s Mnichovem. V nedávné minulosti tak Lufthansa přemístila do Mnichova svá největší dálková letadla Airbus A380. Soudě podle nynější zprávy je tak možné, že v budoucnu mnichovský hub přeskočí svým významem pro Lufthansu Frankfurt.

Témata