Lufthansa spustí projekt Ocean zřejmě jen v trpasličí formě

22.09.2020



O projektu Ocean se v Lufthanse diskutuje již od první poloviny tohoto roku. Lufthansa by ráda pro sebe utrhla i kus trhu s lety do turistických destinací. Zejména ve Frankfurtu dominuje dálkovým turistickým letům Condor a TuiFly. Projekt Ocean by měl být odpovědí Lufthansy na tuto konkurenci.

(ilustrační foto: Mbz1/Wikimedia Commons, CC-BY-SA-3.0)

Avšak ani nebyl spuštěn a už je v ostré kritice létajícího personálu Lufthansy a zaměstnanců jejích dceřiných společností. Ani vedení Lufthansy si není úplně jisté, že se jedná o krok správným směrem. Na jednu stranu je tu odhad, že poptávka po letních destinacích ke Středozemnímu moři v létě 2021 může najednou rychle vystřelit, ovšem poptávka po dálkových turistických letech do Karibiku, jihovýchodní Asie nebo do zemí jižní Afriky až tak atraktivní být v příštích měsících nemusí.

Proto vedení Lufthansy nyní plánuje začít s projektem Ocean GmbH jen velmi opatrně. Od léta 2021 plánuje projektu přidělit tři Airbusy A330, umístit je na bázi do Frankfurtu a zaměstnat jejich provozem 300 zaměstnanců létajícího personálu. Při plánování projektu se velmi opatrně zvažují veškeré náklady. Palubní personál má mít základní plat 2000 eur hrubého za měsíc. Ovšem nyní jsou nabízeny pozice jen na částečný úvazek - tedy jen pozice na 70 procent s výdělkem 1400 eur hrubého, kritizuje Harry Jäger, zástupce odborů UFO.

Jenže hrozící konflikt se zástupci zaměstnanců není jediným problémem Lufthansy. Koulí na noze se zdá též přijatá devítimiliardová státní pomoc a dva noví zástupci státu v dozorčí radě. Zástupcům státu se nelíbí, že Ocean GmbH by měl jít do přímé konkurence s jinými leteckými společnostmi, kterým rovněž státní injekcí pomohla německá vláda kritické období pandemi přežít. Pro konkurenční Condor zachráněný půl miliardou státních eur jsou dálkové turistické lety dokonce jejich nejdůležitějším segmentem trhu.

Témata