Lufthansa objednává 22 dálkových letadel A350 a B787
02.03.2023 - Evropa
Skupina Lufthansa Group se rozhodla koupit další moderní letadla. Představenstvo společnosti na dnešním zasedání odsouhlasilo objednávku celkem 22 dálkových letadel:
- deseti letadel Airbus A350-1000,
- pěti letadel Airbus A350-900,
- sedmi letadel Boeing 787-9 Dreamliner.
Vizualizace Airbusu A350-1000 v livery Lufthansy (foto: Lufthansa)
Nákup nových letadel rovněž schválila dozorčí rada koncernu. Objednávka v celkovém objemu přibližně 7,5 miliardy dolarů je v souladu se střednědobým finančním plánem skupiny.
Podle dnešní tiskové zprávy Lufthansy vede skupina jednání v pokročilých fázích o objednávce dalších dálkových letadel, které by měly být k dispozici v krátké době.
„Nákupem dalších 22 letadel A350 a Boeing 787 jsme od začátku pandemie zajistili pro letecké společnosti Lufthansa Group více než 50 dálkových letadel nejnovější generace. Letadla budou vybavena naší novou kabinou pro dálkové lety včetně nové generace sedadel ve všech třídách,“ uvedl Carsten Spohr, generální ředitel a předseda představenstva Lufthansy. „Nová letadla rozhodujícím způsobem přispějí k dosažení našich cílů v oblasti úspor CO₂ do roku 2030, protože letadla nejnovější konstrukce s nízkou spotřebou paliva jsou zdaleka největší pákou pro větší ochranu klimatu v letecké dopravě," dodal Spohr.
Potvrdily se tak informace amerického leteckého týdeníku Aviation Week, který dnes ráno na svých webových stránkách uvedl, že vedení Lufthansy bude dnes jednat o objednávce dálkových letadel Airbus A350-1000. Týdeník uvedl, že schválení objednávky je pouhou formalitou.
S dnešní objednávkou obdrží skupina Lufthansa v příštích letech celkem 108 dálkových letadel nové generace typů Airbus A350-900, A350-1000, Boeing 787-9 a B777-9. Nová letadla budou postupně ve flotile nahrazovat starší typy. Jedná se zejména o čtyřmotorové Boeingy 747-400, Airbusy A340-600 a A340-300 a také dvoumotorové Boengy 777-200. Podíl čtyřmotorových letadel ve flotilách společností Lufthansa Group by měl klesnout pod 15 %.
Lufthansa poprvé zařadí do flotily Airbusy A350-1000. Dálkový letoun Airbus A350-1000 má v porovnání s A350-900 vyšší kapacitu zhruba o 55 letadel. Dále má delší dolet zhruba o 740 kilometrů, tedy celkově 16 100 kilometrů. Podle tiskové zprávy budou letouny A350-1000 nasazovány na linky se silnou prémiovou klientelou a budou vybaveny také First Class.
V současnosti Lufthansa provozuje 21 Airbusů A350-900. S pěti dnes objednanými stroji skupina ještě převezme 33 dalších A350-900, z nichž nejméně pět letadel bude určeno pro švýcarskou pobočku Swiss.
Jak známo kvůli rychlému oživení poptávky po pandemii koronaviru Lufthansa reaktivuje deset odstavených A340-600 a vrací je zpět do provozu. Letouny mají létat na linkách z Frankfurtu a Mnichova. Vedle nic se mají na lety s cestujícími vrátit nejméně čtyři Airbusy A380, které budou mít základnu v Mnichově.
Návrat těchto letadel je dočasný kvůli zpoždění dodávek letadel Boeing 787 a 777-9. Lufthansa z tohoto důvodu neplánuje příliš investovat do těchto letadel. Například s novým produktem Allegris, který společnost představila tento týden, se pro tyto starší čtyřmotorové letouny nepočítá.