Lufthansa je rozpačitá z autobusů Norimberk - Mnichov
13.10.2021 - Evropa
V souvislosti s bojem proti změnám klimatu jsou v Německu v hledáčku aktivistů krátké vnitrostátní letecké linky, které by měly být z dlouhodobého hlediska pokud možno, co nejvíce nahrazeny vysokorychlostní železnicí. Příkladem této debaty je ani ne 140 kilometrů dlouhá linka Lufthansy mezi Norimberkem a Mnichovem, která byla určená především zákazníkům, kteří v Mnichově přestupují na návazný let. Tuto linku obsluhovala Lufthansa před pandemií svými letadly až čtyřikrát denně. Pod tlakem aktivistů ji však po pandemii neobnovila a vzhledem k nedostačujícímu napojení letiště Mnichov na železniční síť ji nahradila od 5. července 2021 dvěma páry autobusů denně, které cestu mezi centrem Norimberka a letištěm v Mnichově urazí za 2 hodiny a 15 minut.
Lufthansa Airport Bus převážející cestující mezi centrem Mnichova a blízkým letištěm, srpen 2013 (foto: FreeSchaltefolie, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-3.0)
Jenže nyní po čtvrt roce provozu vidí Lufthansa, že tyto autobusy jezdí vůbec nebo jen minimálně vytížené. Místo toho, aby cestující pro cestu z Norimberku zvolili bus a přestoupili v blízkém Mnichově, využívají možnosti přestupu na jiných, vzdálenějších letištích. To je přesný opak čeho chtěli docílit ekologičtí aktivisté. Částečně to pozoruje i sama Lufthansa, neboť se jí zvedl zájem o cesty z Norimberku přes Frankfurt (2 lety z Norimberku denně) a Curych (1 let denně). Lufthansa však též vidí, že část zákazníků bývalé letecké linky Norimberk-Mnichov skončila také u konkurence, zejména Air France-KLM a přestupuje nyní v Amsterdamu (3 lety denně) nebo Paříži (2 lety denně).
Je tak pravděpodobné, že Lufthansa svůj experiment s autobusy mezi Mnichovem a Norimberkem brzy ukončí a v rámci Německa bude sázet jen na spolupráci s vlakovými dopravci. Neboť právě vysoká četnost spojů, komfortní jízda, spolehlivost a přímá jízda mezi centry německých měst jsou jediné argumenty, které můžou přimět cestující dobrovolně přesednout na krátké vzdálenosti z letadel do ekologičtějšího druhu dopravy.