Letiště Praha vybírá nové provozovatele taxíků. Cestující budou znát cenu předem.
31.05.2021 - Česká republika
Letiště Praha v závěru minulého týdne informovalo, že zahájí výběrové řízení na provozovatele taxislužby pro cestující, které bude vyhlášeno z důvodu konce platnosti stávající smlouvy. Jednoduchá objednávka, cena za jízdu potvrzená před nástupem do taxíku, důraz na ekologii, bezpečnost provozu a komfort pro cestující. To mají být hlavní parametry letiště při výběru nového provozovatele taxislužby, se kterým letiště uzavře smlouvu na pět let. Letiště Praha plánuje spuštění nového konceptu taxíků od ledna příštího roku. V současnosti zajišťují tyto služby společnosti Taxi Praha s.r.o. a FIX,spol.s r.o. Výběrové řízení by mělo být publikováno v následujících dnech v přehledu veřejných zakázek E-ZAK, kde budou zveřejněny také další podmínky pro uchazeče.
(foto: Letiště Praha)
„V novém výběrovém řízení na provozovatele taxislužby reagujeme na požadavky cestujících a inovace osobní přepravy,“ uvedl Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha. „U budoucího směřování koncepce taxislužby, kterou standardně využívá více než 20 procent cestujících, jsme se inspirovali také na zahraničních letištích, konzultovali jsme budoucí podobu napříč trhem a vycházíme i z průzkumů zákaznické zkušenosti,“ dodal Puchalský.
Hlavní změnu by měly cestující zaznamenat už při objednání jízdy na letiště či do centra Prahy. Objednávku si cestující potvrdí jednoduše digitální formou, ať už prostřednictvím kiosku nebo svého mobilního telefonu bez nutné instalace aplikace. Jízdu budou moci také objednat přímo u personálu taxislužby na přepážce v příletové hale obou terminálů. Na základě rezervace tak bude každý zákazník již před nástupem do vozidla vědět, kolik za cestu do cílové destinace zaplatí. Předem stanovená cena jízdy nejen v rámci hlavního města, ale i po celé České republice, bude již konečná a v průběhu jízdy se nezmění. Zároveň může zákazník vždy zaplatit i bezhotovostně.
Cestující budou moci rovněž své jízdy hodnotit, což je u podobných služeb dnes standard. Letiště si od tohoto slibuje, že bude mít zpětnou vazbu od veřejnosti. Provozovatel bude na základě smluvních podmínek garantovat požadovanou kvalitu služeb, bezpečnost provozu, vozový park složený z automobilů se stářím maximálně do pěti let, čistotu vozidel a u řidičů reprezentativní vystupování a alespoň základní znalost angličtiny.
Podle aktuální poptávky má taxislužba přizpůsobovat počet dostupných vozů na letišti, aby zajistila dopravní obslužnost a cestující mohli služby využívat bez delšího čekání. Na přání zákazníka zajistí dispečer taxislužby pro rodiny s dětmi i autosedačku. Podmínky spolupráce zahrnují i možnosti přepravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
Letiště Praha počítá s tím, že vybraný provozovatel bude služby zajišťovat na základě systému obratového nájemného z každé jízdy, který dokáže lépe reflektovat sezónnost a denní špičky. Na pražském letišti budou řidiči i nadále využívat zázemí i parkování v prvním jízdním pruhu přímo před terminály. V příletových halách pak bude mít vítězný dodavatel umístěné přepážky a kiosky, kde si cestující budou moci svou jízdu také objednat.
Letiště Praha se v souvislosti se svou snahou směřovat k uhlíkové neutralitě zaměřuje ve výběrovém řízení také na ekologii. Jedním z cílů je vybrat takového provozovatele taxislužby, který bude využívat moderní vozy produkující méně emisí CO2. Poskytovatel služby by měl představit také svou koncepci a přístup k životnímu prostředí. Lépe bude hodnocena nabídka toho uchazeče, který dokáže efektivně obsazovat vozy zákazníky v obou směrech, tedy na letiště i do centra. Hodnotit se bude také modernizace vozového parku, včetně předpokládaného zavádění elektromobilů do flotily na letišti. Pro Letiště Praha jsou také důležité férové podmínky spolupráce i mezi společností a řidiči.