Letecké společnosti testují IATA Travel Pass
25.03.2021 - Asie & Austrálie
Letecké společnosti v současné době pandemie Covid-19 trpí nízkou poptávkou cestujících po létání. Cestující kromě obavy ze samotného nakažení koronavirem nyní asi nejvíce odrazují od létání neustále se měnící podmínky vstupu do jednotlivých zemí. Aby letecké společnosti tuto nedůvěru cestujících alespoň částečně minimalizovaly, testují nyní IT řešení IATA Travel Pass - řešení Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA).
Cestující, který IATA Travel Pass bude chtít využít, si může díky této aplikaci ověřit aktuální informace o požadavcích destinace a přepravující letecké společnosti na předložení negativního testu nebo dokladu o vakcinaci. Současně cestujícímu umožní nalézt nejbližší certifikované testovací centrum a testovacímu centru umožní bezpečné nahrání potvrzení o negativním výsledku testu do systému. Aplikace samotná bude moci spravovat celou historii testů, respektive historii očkování. Tato osobní data budou uložena šifrovaně přímo v mobilní aplikaci, nikoli na centrálním serveru. Leteckým společnostem, ale i bezpečnostním složkám v destinaci pak celá platforma nabízí možnost jak elegantně urychlit proces kontroly. Umožní rychle a jednoduše ověřit, zda cestující splňuje z hlediska nemoci Covid-19 veškeré podmínky vstupu. Rovněž zvyšuje jistotu, že cestující se do letadla, ani do cíle své cesty, nedostane na základě zfalšovaného potvrzení o negativním testu nebo falešného dokladu o očkování.
Platformu IATA Travel Pass v současnosti testují společnosti Air New Zealand, Copa Airlines, Emirates, Etihad, IAG, Malaysia airlines, Qatar airways, RwandAir, Singapore airlines, Qantas, airBaltic, Gulf air, ANA, AirSerbia, Thai a Korean Air.
aplikace IATA Travel Pass na mobilním telefonu cestujícího (zdroj: IATA)