Lauda zavře i bázi v Düsseldorfu
10.09.2020 - Evropa
V červnu oslovilo vedení společnosti Lauda své zaměstnance v bázích ve Stuttgartu a Düsseldorfu, zda souhlasí s novou kolektivní smlouvou, respektive se snížením platů. Ve Stuttgartu byl proti tomuto kroku mezi piloty odpor, a tak se vedení společnosti rozhodlo celou tamní bázi k 30. září uzavřít. Nyní se zdá, že souhlas personálu v Düsseldorfu s nižšími mzdami zaměstnancům nijak nepomohl, Andreas Gruber a David O'Brien jim nyní oznámili, že se vedení společnosti nyní rozhodlo uzavřít k 24. říjnu i tuto německou bázi. Postiženo by mělo být zhruba 150 zaměstnanců tamní báze.
Od počátku léta, kdy se mateřský Ryanair rozhodl skoncovat se samostatností značky Lauda, létají její piloti v módu "production company" - kdy stroje společnosti létají jen výhradně na letech prodávaných pod mateřskou společností Ryanair. V létě rovněž došlo k založení společnosti Lauda Europe Ltd. se sídlem ve městě Luqa na Maltě, kam má postupně přejít i sídlo společnosti do prostor sdílených se sesterskou Malta Air. Rovněž letadla s rakouskou registrací OE- registrovaná ve Vídni na Laudamotion GmbH postupně přejdou na maltskou registraci 9H-.
Je zjevné, že v dnešní době nízké poptávky tak Lauda respektive Ryanair by lehce dokázal nabídku letů z Düsseldorfu pokrýt posádkou z mzdově příznivější báze. Oficiálně ovšem Andreas Gruber a David O'Brien hovoří o uzavření báze jakožto reakci na zvýšení poplatků za tamní handling společnosti Acciona a také neochotu letiště v Düsseldorfu přistoupit obecně na představu Ryanairu ohledně nižších poplatků. Ve výsledku tak nyní Ryanair prohlašuje, že s koncem letní sezóny dokonce kompletně vyškrtne letiště v Düsseldorfu ze seznamu obsluhovaných destinací. Uvidíme zda se nejedná jen o tlak, aby letiště vyšlo Ryanairu přeci jen s poplatky vstříc...
Airbus 320-214 s registrací OE-LON, prosinec 2019 (foto: Anna Zvereva/Wikimedia Commons, cc-by-sa-2.0)