KLM kvůli druhé vlně koronaviru snižuje kapacitu v Evropě
15.11.2020 - Evropa
Nizozemská letecká společnost KLM Royal Dutch Airlines se kvůli pokračující pandemii koronaviru a narůstajícím cestovním omezením rozhodla upravit kapacitu na svých evropských linkách. Snahou KLM je obsluhovat, co nejvíce destinací, nicméně aerolinie sníží počet letů a tím i nabízenou kapacitu.
Společnost KLM chce v příštích měsících obsluhovat 90-95 % evropských destinací, do kterých létala před vypuknutím pandemie koronaviru. Celkově však bude snížena nabízena kapacita na evropských linkách z dosavadních 50 % předkrizové kapacity na 40 %. Společnost počítá s tím, že lety do některých destinací budou pozastaveny, týká se to kvůli epidemiologickým opatřením zejména Velké Británie.
Na svou pravidelnou linku do Prahy nasazuje KLM obvykle letouny Embraer 190, případně menší Embraer 175 (foto: KLM)
U dálkových mezikontinentálních linek bude KLM v příštích měsících vypravovat 50-60 % letů v porovnání s dobou před vypuknutím pandemie. Počet výhradně nákladních letů se má pohybovat na 65 %.
KLM se i v příštích měsících hodlá držet své strategie obsluhovat, co nejvíce destinací s omezenou kapacitou a udržovat tak svou síť s hlavním hubem na letišti Schiphol v Amsterdamu. Podle společnosti pandemie koronaviru ukazuje, že flexibilní síť je velmi důležitá.
Vývoj počtu destinací a nabízené kapacity na linkách KLM v letošním roce (zdroj: KLM)
KLM dokonce v současné krizové době otevírá nové linky. To aerolinii umožňuje kompenzovat pokles poptávky na stávajících linkách a zároveň tak upevnit své postavení na trhu. Společnost tak otevřela 25. října novou denní linku do polské Poznani. S novým zimním letovým řádem KLM obnovily lety z Amsterdamu do Čcheng-tu a z Pekingu do Amsterdamu. Obě linky jsou provozovány jednou týdně. Dále společnost po pětiměsíční pauze opět pravidelně létá do kanadského Edmontonu. Linka je provozována dvakrát týdně s Boeingem 787-9 po trase Amsterdam – Calgary – Edmonton – Amsterdam.
Od 10. prosince budou KLM létat nově na ostrov Zanzibar, který bude po Dar es Salaamu a letišti Kilimandžáro třetí destinací v Tanzánii. Nová linka bude provozována opět do trojúhelníku po trase Amsterdam – Zanzibar – Dar es Salaam – Amsterdam. Společnost počítá se dvěma lety týdně obsluhovanými letouny Boeing 787-9.