ITA Airways jsou ve ztrátě 170 milionů eur za 2,5 měsíce, chystají návrat značky Alitalia
22.01.2022 - Evropa
Nové italské aerolinie ITA Airways vloni hospodařily se ztrátou 170 milionů eur (přibližně 4,1 miliardy korun). Společnost zahájila lety 15. října 2021 a za dva a půl měsíce provozu vykázala obrat 86 milionů eur, přičemž 76,6 milionů eur bylo z přepravy osob a 9,4 milionů eur z nákladní přepravy. O výsledcích společnosti informoval tento týden deník Corriere della Sera. Podle prezidenta ITA Airways Alfreda Altavilliho jsou hospodářské výsledky v souladu s plánem.
Airbus A319 v livery ITA Airways (foto: ITA Airways)
Ke ztrátě přispěl také nákup značky Alitalia a dalšího příslušenství za 90 milionů eur vloni v říjnu. Přes prvotní spekulace nová aerolinie nezahájila provoz pod názvem či značkou Alitalia, ale přišla s novou značkou ITA Airways. Management tehdy uvedl, že značku koupil, aby nová společnost mohla pokračovat v provozu s původními letadly, uniformami personálu apod. Vedení také nákup značky zdůvodňoval tím, aby si jí nemohl přivlastnit žádný konkurent. „Značka Alitalia nemohla patřit nikomu jinému než novému italskému vlajkovému dopravci,“ uvedl tehdy Fabio Lazzerini, výkonný ředitel ITA Airways.
Nyní však podle Corriere della Sera dochází ke změně plánu. Podle prezidenta ITA Airways Alfreda Altavilliho nový obchodní plán počítá s tím, že značka Alitalia bude používána podobně jako u jiných velkých dopravců, kteří mají portfolio značek. Altavilla neuvedl další podrobnosti, nicméně vyloučil, že by například pod značkou Alitalia operovala nízkonákladová divize. Podle něj management měl vždy v úmyslu využívat značku ve spojení s obchodními nabídkami.
Značku Alitalia v současnosti mohou cestující vidět zejména na letadlech ITA Airways, uniformách personálu a dalším vybavení společnosti. Nové barvy ITA Airways získaly zatím dva letouny. První přeletěl z ostravské lakovny do Říma těsně před Vánoci. Přechod na nové livery a vizuální identitu je tedy velmi postupný.
Podle Corriere della Sera stále pokračuje hledání silného partnera. Podle vedení není reálné, aby dlouhodobě společnost přežila jako zcela nezávislý letecký dopravce. Jako možný kandidát je nejčastěji zmiňována skupina Lufthansa Group. Nová italská aerolinie chce, aby otázka vstupu partnerské společnosti byl vyřešen do konce června letošního roku.