ITA Airways hlásí za rok 2022 ztrátu 486 miliónů euro

29.03.2023 - Evropa



Letecká společnost Italia Trasporto Aereo S.p.A. operující pod značkou ITA Airways, která aktuálně vede detailní rozhovory o převzetí 40% podílu německou Lufthansou, zveřejnila své hospodářské výsledky za rok 2022. Přestože její příjmy překročily v roce 2022 částku 1,58 miliard euro, skončilo hospodaření společnosti s vysokou ztrátou ve výši 486 miliónů eur.

Italský státní dopravce, který v roce 2021 oficiálně nahradil finančně ztrátovou společnost Alitalia, ve svém prohlášení uvedl, že výsledky „odpovídají počáteční fázi společnosti“ na trhu, který byl navíc v prvních měsících roku z hlediska příjmů kvůli pandemii velmi slabý. Vedení společnosti ITA Airways na letošní rok predikuje zlepšení provozních výsledků. Podle vedení společnosti by se měl začít projevovat síťový efekt s tím, jak společnost rozšiřuje svoji flotilu a létá častěji a do více destinací.

Airbus A220-300 společnosti ITA Airways pronajatý od leasingové společnosti Avolon, leden 2023 (foto: Anna Zvereva/Wikimedia Commons - CC-BY-SA-2.0)

ITA Airways zahájila v říjnu 2021 svůj provoz s flotilou 52 letadel výrobce Airbus. Většinu těchto letadel zdědila po svém předchůdci, společnosti Alitalia. Aktuálně provozuje flotilu 67 letadel. Nejvíce letadel ve flotile dopravce aktuálně tvoří 28 Airbusů A320ceo, 18 A319ceo, osm A330-200, šest A350-900 , čtyři A220-300 a tři A320neo. Základnu v Miláně ještě pomáhají feedovat tři letadla CRJ-1000 společnosti Hibernian Airlines, dva Embraery 190 společnosti German Airways a jeden CRJ-1000 společnosti Air Nostrum.

Dalších 70 letadel má společnost ITA Airways objednáno u výrobce Airbus. Z nich by mělo ještě letos dorazit 13 Airbusů A320neo, devět A330-900, osm A220-300, pět A220-100 a jeden A321neo. Nepůjde však jen o rozšíření flotily, ale také zčásti o její obnovu. Flotilu má po dodání nových letadel totiž letos opustit devět letadel A319ceo, dvě A330-200 a jedno A320ceo.

Podle dnešních informací z italských médií, spějí rozhovory mezi majitelem ITA Airways, italským ministerstvem financí, a Lufthansou k dohodě. Lufthansa by měla získat nejprve 40% podíl s možností následného navyšování. Během příštích několika dní, maximálně týdnů očekávají italští novináři podpis příslušné privatizační smlouvy.

Témata