Gepard Express již nabízí jízdenky na ranní přímé vlaky z Brna na letiště Vídeň

24.05.2023 08:00 - Evropa



V souvislosti se změnou příjemce dotace města Brna na provoz přímého ranního vlakového spoje z Brna přes Břeclav a Vídeň na vídeňské letiště od 10.června se podle rezervačního systému rozhodla společnost Gepard Express zrušit svůj mikrobusový spoj s kapacitou 8 cestujících s odjezdem z Brna ve 2:20 a příjezdem na vídeňské letiště ve 4:10. Z údajů v rezervačním systému společnosti vyplývá, že má být nahrazen vlakovým spojem, na jehož provoz společnost získala od 11.června dotaci města Brna. Mikrobusy Gepard Expresss, specielně ty s odjezdem z Brna ve 2:20, jsou relativně populární způsob jak se dopravit na vídeňské letiště. Většinou jezdily kvůli poptávce cestujících mikrobusy brzy ráno po půlnoci minimálně dva nebo tři. Jindy, jako například v pondělí 5.června, společnost kvůli velké poptávce raději vypravuje autobus klasický, s kapacitou 61 míst. 14 dnů předem je již 2/3 z jeho kapacity vyprodáno.

Od neděle 11.června tak z Brna má podle rezervačního systému společnosti Gepard Express ve 02:07 ráno vyrazit vlak téže společnosti. Pravidelný příjezd na vídeňské letiště je ve 04:04. To jsou mírně odlišné časy od toho co bylo komunikováno dříve (odjezd 2:15, příjezd 3:50). Odjezd nazpět do Brna z letiště je podle rezervačního systému ve 23:23 a příjezd do Brna je plánován na 01:20. Zatím má spoj k dispozici 80 míst, což zhruba odpovídá kapacitě jednoho jediného vagónu. Jízdenky jsou nabízeny v ceně 490kč za jeden směr, což je oproti jízdenkám na mikrobusové spoje téže společnosti s odjezdy z Brna směr letiště v 8:10, 12:20, 15:00, 19:30, 22:25 nárůst o 60kč. Ovšem podle Alberta Fikáčka, ředitele společnosti Gepard Express, byl prozatím spuštěn na vlakové spoje pouze prodej jízdenek v nejdražší kategorii. Prodejní systém s dynamicky rostoucími cenami jízdenek společnost momentálně připravuje ke spuštění. Do budoucna též chystá Gepard Express podle Fikáčka další novinku - a to úplný přechod z minibusových spojů, které Gepard Express nehodlá nahradit vlakem, na autobusové spoje.

Podle vyjádření ze strany mluvčí společnosti Gepard Express, Michaely Kosičové, jsou odlišné časy ranního a večerního vlaku záležitostí danou možnostmi aktuálního grafikonu, který na železnici jak v Rakousku, tak i v Česku, platí vždy od poloviny prosince do poloviny prosince roku následujícího. Od prosincové změny jízdních řádů počítá dopravce již k návratu k dříve avizovaným časům odjezdů a rychlejších jízdních dob. Navíc podle Kosičové jedná Gepard Express s Českými drahami a Regiojetem též o možnosti připojení jejich vagónů, neboť na dotovaném spoji, který má město Brno dotovat až do prosince 2025 nechce Gepard Express držet za každou cenu pouze svůj monopol. Aktuálně se snaží Gepard Express najmout kvalifikované pracovníky na zajištění provozu vlaků.

Naopak společnost Regiojet, která až do 10.června provozuje dotovaný ranní vlakový spoj s odjezdem ve 3:48 z Brna a příjezdem v 6:00 na letiště Vídeň od 11.června zatím žádné vlakové spoje mezi Brnem a letištěm Vídeň byť i s přestupem na vídeňském hlavním nádraží aktuálně nenabízí. V nabídce společnosti Regiojet aktuálně figuruje od 11.června jako první ranní spoj z Brna na letiště autobus s odjezdem ve 4:10 a příjezdem na letiště v 6:30 za cenu 299kč. Pro úplnost - konkurenční společnost Flixbus nabízí brzké ranní spoje s odjezdem z Brna v 01:35 (příjezd na letiště v 03:25), 02:00 (příjezd 3:50) nebo 03:35 (příjezd 5:25). Cena jednosměrné jízdenky se u Flixbusu podle včasnosti nákupu pohybuje mezi 499 a 999 kč.


prezentační jízda vlaku společnosti Gepard Express z Brna, přes Břeclav na letiště Vídeň, 22.2.2022 (autor: Jindřich Vohnout, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata