Společnost Eurowings převzala první Airbus A320Neo
03.04.2022 - Evropa
Dceřiná společnost Lufthansy převzala od evropského výrobce letadel své první letadlo Airbus A320 Neo. Letadlo s registrací D-AENA přistálo na bázi Eurowings v Düsseldorfu v pátek krátce po 13 hodině. Dopravce jej zde připraví pro první použití na běžných linkách. Díky kapacitě 180 míst plánuje Eurowings letadlo využít na linkách kde zaznamenává zvýšenou poptávku, například do Němci velmi oblíbené destinace na ostrově Mallorca.
Před hlavním červencovým náporem letní sezóny má Eurowings od výrobce převzít ještě dalších 5 letadel tohoto typu. Sedmé letadlo má převzít v září. V průběhu zimní sezóny plánuje Lufthansa v rámci přeskupení letadel ve flotile svých dceřiných společností přidat do flotily Eurowings dalších 6 letadel, Airbusů A321 Neo s ještě větší kapacitou 232 sedaček. Dalších 6 letadel A321 Neo, tentokrát jako nové přímo od výrobce, má rozšířit flotilu Eurowings v roce 2023.
https://twitter.com/eurowings/status/1509909838230396935?s=20&t=_yUa7U8S8DhwKcuw_h1PCA
Zajímavostí je, že nová letadla Neo určená pro Eurowings nemají motory od amerického výrobce Pratt & Whitney jako mají mít ostatní koncernová letadla tohoto typu určená pro Lufthansu a Swiss. Nové Airbusy neo pro Eurowings mají mít motory Leap-1A výrobce CFM. Těmito motory mají být rovněž vybaveny nové Airbusy neo, které zamíří i do sesterských Brussels Airlines. Ceníková cena tohoto motoru je 14,5 miliónu dolarů. Společnost CFM je joint venture americké společnosti GE Aviation a francouzské Safran Aircraft Engines. Je evidentní, že strategie skupiny Lufthansa je přesně opačná než u nízkonákladové konkurence, která sází ideálně na jeden typ letadla a to nejlépe ve stejné konfiguraci. V rámci jedné dceřiné společnosti se Lufthansa snaží o totéž - o co největší standardizaci a shodu na několika kombinacích letadla a typu motoru. Současně ovšem na úrovni koncernu však zároveň sází na větší různorodost. Právě různorodost má snížit rozsah případného dopadu neočekávané události - například v případě nutnosti dočasného uzemnění jednoho typu letadla nebo jednoho typu motoru, jako toho byl nedávno celý letecký svět svědkem v případě letadel Boeing 737 MAX.
Dosud má Eurowings ve flotile jen letadla Airbus A319 a A320. Nová letadla A320 Neo a A321 Neo přispějí ke kombinačním možnostem plánovačů společnosti a jejich alokaci na nejvytíženější základny a spojení. Airbusy A319 ve flotile dopravce totiž mají kapacitu 150 sedaček, nejstarší z nich dokonce jen 144 sedaček. Airbusy A320 má Eurowings zase převážně v konfiguraci pro 174 cestujících, jen několik nejnovějších letadel má kapacitu shodnou s nejnovějším přírůstkem flotily se 180 místy na palubě.
Jen pro úplnost - Airbusy A220-300 společnosti Air Baltic, která letos 5 letadel tohoto typu pronajala dopravci Eurowings a umístila je na bázi v Düsseldorfu i s posádkami, mají kapacitu 145 sedaček. Všech 10 Airbusů A320-232, které má Eurowings nyní v pronájmu od společnosti Avion Express na bázích ve Stuttgartu a Düsseldorfu, má kapacitu 180 sedaček. Stejnou kapacitu mají i dva pronajaté Boeingy 737-800 od společnosti TUIfly, které jsou umístěné zase na základně v Kolíně nad Rýnem.
Ještě pro zajímavost - na základně v Praze má momentálně Eurowings umístěny dvě letadla A319 se 150 sedačkami a jedno A320 s kapacitou 174 míst.
letadla A320 společnosti Eurowings (zdroj: media kit společnosti)