Eos, MaxJet i L'Avion jsou na vzestupu

22.10.2007 - USA & Kanada



Aeroliniím, které se v posledních letech staly synonymem pro all-business transatlantické lety, se daří relativně dobře. Všechny tři společnosti oznámily své plány na příští rok. Jejich součástí je rozvoj flotily a otevření nových linek. Například v případě Eos Airlines dojde ke kapitálovému navýšení o 50 milionů amerických dolarů. I díky tomu bude flotila rozšířena o další dva stroje Boeing 757-200. Společnost chce v příštím roce otevřít až čtyři nové linky. Mezi nimi by mělo být nové spojení Newark – Londýn/Stansted a New York-JFK – Paříž. Letouny Boeing 757 létají u Eos Airlines v konfiguraci pouhých 48 sedadel v obchodní třídě.

Další společností, která se v leteckém průmyslu objevila také teprve před dvěma lety, je MAXJet. I tyto aerolinie plánují během zimní sezóny postupné navyšování frekvence letů na linkách z USA do Londýna/Stansted. Počet letů z New Yorku-JFK se zvýší ze šesti na deset letů týdně. Z Las Vegas se bude létat až šestkrát týdně, z Los Angeles pak pětkrát týdně. Jedinou černou ovcí je tak trasa Washington – Londýn, kde bude provoz 29. října 2007 zastaven. MAXJet má zájem také o linky do Číny, ale americké ministerstvo dopravy dalo při udělování volných práv k letům do této země přednost jiným aeroliniím. MAXJet chtěl v roce 2009 linkou spojit Seattle se Šanghají.

Boeing 757 společnosti L'Avion na letišti Orly (foto: Tomáš Hampl)

Expanzi ohlásila i francouzská společnost L'Avion. Ta oznámila, že po výrazném úspěchu svého produktu plánuje postupně rozšiřovat počet letů mezi Paříží a Newarkem. Komerční provoz aerolinie zahájily teprve před šesti měsíci. Od 22. prosince bude L'Avion létat mezi Paříží-Orly a Newarkem denně. V lednu společnost převezme svůj druhý letoun Boeing 757-200 a začne svým zákazníkům nabízet další linku mezi těmito městy. Postupně by se tak počet týdenních letů měl zvýšit na 14. Svá letadla společnost provozuje v úpravě pro 90 cestujících obchodní třídy.

Témata