Condor si může oddechnout. EU opětovně souhlasila se státní pomocí.
27.07.2021 - Evropa
V červnu 2021 docílil Ryanair u soudu vynucení zrušení souhlasu Evropské komise s německou státní pomocí letecké společnosti Condor, a to zejména z důvodu nedostatečného vysvětlení zda poskytnutá státní pomoc byla skutečně jen v souvislosti s pandemií. Nyní si může Condor i jeho nový strategický investor Attestor oddychnout.
Evropská komise nyní totiž opětovně není proti poskytnuté státní podpoře ani proti ovládnutí společnosti novým vlastníkem. Podle komise jde v případě státní pomoci o dvě částky - první ve výši 204,1 miliónů eur a o druhou ve výši 321,2 miliónů eur. Podle názoru vícepředsedkyně Evropské komise, Margarethy Vestagerové měla první částka pomoci kompenzovat společnosti Condor ztráty způsobené omezením cestování, které vyhlásily jednotlivé státy tak, aby se na jejich území omezilo šíření koronaviru a nemoci Covid-19. Druhá částka měla společnosti pomoci při restrukturalizaci. Přestože mnohde jinde na světě vlády svým aerolinkám pomáhaly hlavně kvůli pandemii, u Condoru byla situace jiná. Ten obdržel státní překlenovací půjčku již na podzim roku 2019, kdy zkrachovala mateřská společnost Thomas Cook a německá vláda i spolková země měly velký zájem na udržení jinak ziskové dceřiné společnosti s názvem Condor Flugdienst GmbH při životě. Překlenovací půjčka měla být splacena v dubnu 2020 po vstupu strategického investora, jenže po krátké epizodě s názvem PGL a vypuknutí pandemie potřebovala společnost Condor i tuto půjčku na restrukturalizaci prodloužit.
V květnu 2021 oznámila německá realitní skupina Attestor, že odkoupí za 450 miliónů eur 51% akcií dopravce. Nyní má tedy také ze strany EU k tomuto kroku zelenou. Společnost Condor má tak díky schválení příchodu strategického partnera, respektive jeho čerstvého kapitálu, možnost reálně plánovat jak využije až 250 miliónů eur, které mají být určeny na modernizaci flotily.
Airbus A321-200 společnosti Condor Flugdienst, duben 2018 (foto: Marvin Mutz, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-2.0)