Austrian bude mít na dálkových letech víc sedaček třídy premium economy
16.10.2021 - Evropa
Letecká společnost Austrian Airlines se rozhodla ve svých letadlech typu Boeing 767-300ER upravit rozložení sedaček. Během prvního kvartálu roku 2022 chce rakouský dopravce navýšit kapacitu sedaček třídy premium economy ze současných osmnácti na třicet v každém letadle. Austrian v současnosti provozuje čtyři letadla tohoto typu, v souvislosti s optimalizací flotily však ještě letos jeden Boeing 767-300ER flotilu dopravce opustí. Půjde o letadlo s registrací OE-LAW a věkem 29 let. Austrianu zůstanou tak tři letadla tohoto typu, která jsou stále v "solidním věku" 21-23 let. Boeing 767-300ER je širokotrupé dálkové letadlo s doletem 9800 kilometrů. Kromě nich má společnost ve své flotile ještě šest větších letadel Boeing 777-200ER s 308 místy pro pasažéry a doletem 11500km, i ta jsou až na jednu výjimku srovnatelného stáří.
Boeing 767-300ER společnosti Austrian s registrací OE-LAW startuje z letiště JFK v New Yorku, červen 2019. Toto konkrétní letadlo má opustit flotilu Austrianu v listopadu 2021. (foto: Adam Moreira, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)
Přestaveny tak budou tři Boeingy 767-300ER, která v současnosti mají kabinu rozdělenu na 26 míst třídy business, 18 premium economy a 167 třídy economy. Celkem je tedy nyní na palubě 211 míst pro pasažéry. Austrian plánuje upravená letadla využít zejména na lety do USA a Kanady. Aby se přestavba vyplatila, zřejmě s nimi Austrian počítá i nadále pro střednědobý horizont. Společnost Austrian ve své včerejší tiskové zprávě neuvádí, jak bude vypadat rozložení sedaček po úpravě, zda dojde k navýšení třídy premium economy na úkor třídy economy nebo na úkor třídy business. Vzhledem k dřívějším prohlášením managementu Lufthansa Group, však lze spíše očekávat, že se premium economy zvětší na úkor sedaček business třídy. Management mateřské společnosti totiž odhaduje, že oživení poptávky obchodní klientely po pandemii nastane jako poslední a není zcela jisté, zda u této lukrativní skupiny zákazníků vůbec dojde k návratu na úrovně poptávky před pandemií. Proto se nyní Lufthansa Group soustředila na nabídku pro zákazníky, kteří podnikají spíše lety za turistikou.
Základní rozdíl třídy premium economy oproti ekonomické třídě je v širší sedačce a větší rozteči mezi řadami sedaček, díky čemuž mají cestující premium economy více místa pro nohy. Kromě toho má zákazník třídy premium economy několik dalších výhod. Patří mezi ně dva kusy odbavených zavazadel do 23 kilogramů, tří až čtyřchodové menu na palubě letadla, welcome drink, balíček s užitečnými drobnostmi na cestu a další. Cena letenek třídy premium economy bývá většinou o 20-50 % vyšší než v běžné ekonomické třídě, což je však pořád výrazně méně než kolik stojí letenky třídy business.