Austrian a ÖBB uvítaly 100 tisícího zákazníka AIRail

05.12.2019 - Evropa



Společně s otevřením vídeňského nového hlavního nádraží v prosinci roku 2014 došlo na vídeňském letišti k revoluci - místní vlaková stanice přímo pod vídeňským letištěm prošla rekonstrukcí a byla spojena s hlavním nádražím přímou tratí. Rakouské spolkové dráhy ÖBB zavedly na letiště nejprve pokusně několik dálkových vlaků Railjet směrem na Linz po trati zvané Westbahn. Zde byl relativně nedávno rekonstruován železniční koridor až pro rychlosti 250 km/hod a byl rozšířen na čtyři souběžné koleje tak, aby se minimalizovalo míchání dálkových, místních a nákladních vlaků.

Railjet rakouských spolkových železnic ÖBB (foto: ÖBB)

Tato infrastruktura umožnila ÖBB společně s Austrian Airlines zavést program spolupráce AIRail. Principem spolupráce je možnost zakoupení letenky s přestupem ve Vídni u Austrian, jejíž součástí je též jízdenka platná na Railjet ÖBB. Pro cestujícího je důležité, že letecká společnost se například při zpoždění na železničním koridoru o něj postará a zdarma jej přebookuje na nejbližší letecký spoj do dané destinace.

(foto: ÖBB)

Praktickým příkladem může být rezervace cesty s Austrianem z Lince do Toronta, kdy cestující nasedne ráno v 7:15 v Linci na vlak ÖBB a za 1 hodinu a 42 minut přijede přímo na letiště ve Vídni. Zde má 1 hodinu a 28 minut na to aby se odbavil a odletěl v letadle směr Toronto.

V současnosti tak ÖBB a Austrian nabízí denně až 35 spojení provozovaných Railjety zejména do destinací Linz a Salzburg. Že se jedná o populární službu svědčí, že Austrian již přivítal 100 tisícího cestujícího, který přijel vlakem na přestupní letenku Austrianu. Četnost a rychlost železničního spojení rovněž vedla Austrian nedávno k tomu, aby Linec přestal obsluhovat letecky a přešel výhradně na spojení vlaky.

Další staníce: Letiště Vídeň (foto: ÖBB)

Témata