ANA představila novou značku AirJapan, má konkurovat ZIPAIR Tokyo

09.03.2022 - Asie & Austrálie



Skupina ANA Holdings Group, která zastřešuje leteckou společnost All Nippon Airways, představila v úterý novou značku AirJapan, jež je určena pro střednědlouhé tratě. Formálně nejde o novou společnost, ale o změnu konceptu stávající charterové aerolinie Air Japan, která patří do skupiny ANA.

Lety pod značkou AirJapan mají být zahájeny ve druhé polovině finančního roku 2023. Obchodní model má být na půli cesty mezi nízkonákladovou aerolinií a full-service dopravcem. Doplní tak nabídku ANA Holdings Group, kdy na jedné straně je low-cost Peach a na druhé straně jsou ANA - All Nippon Airways.

Vizualizace Boeingu 787-8 v livery AirJapan (foto: AirJapan)

AirJapan se má zaměřit na mezinárodní lety do destinací nad 4000 kilometrů. Cestujícím má nabídnout možnost letět pohodlně za přijatelnou cenu. Skupina ANA uvedla, že bude nabízet „japonskou kvalitu“. Předpokládá se, že konceptem chce konkurovat ZIPAIR Tokyo, což je dceřiná aerolinie Japan Airlines.

S cílem dosáhnout nižších cen letenek, budou letouny AirJapan létat v zahuštěné konfiguraci. Společnost chce využívat letouny Boeing 787-8, které budou mít více než 300 sedadel. Přesné datum zahájení letů a první destinace jsou stále zvažovány. Skupina ANA uvedla, že pečlivě sleduje trendy v oživení poptávky po mezinárodních letech.

Představení AirJapan, vpravo Hideki Mineguchi, ředitel společnosti Air Japan (foto: ANA Group News)

Dosavadní japonská společnost Air Japan vznikla v roce 1990 jako World Air Network. Od svého vzniku byla charterovou aerolinií v rámci skupiny ANA. V roce 2000 k došlo přijetí současného názvu a o rok později společnost zahájila pravidelné lety. S útlumem cestování způsobeným pandemií Covid-19 se ANA rozhodla pro relaunch aerolinie.

Témata