Akasa Air se stala druhým provozovatelem verze Boeing 737 MAX 200

02.08.2023 22:53 - Asie & Austrálie



Indická nízkonákladová aerolinie Akasa Air převzala od Boeingu svůj první letoun Boeing 737 MAX 8-200. Stala se tak po Ryanairu druhou leteckou společností na světě, která provozuje tuto verzi Boeingu 737 MAX, kterou americký výrobce vyvinul pro nízkonákladové dopravce. Akasa Air objednala stroje MAX 200 v listopadu 2021 v rámci velkého kontraktu na 72 letadel Boeing 737 MAX 8.

Převzetí prvního Boeingu 737 MAX 200 společností Akasa Air ve Spojených státech (foto: Akasa Air)

Drak letadla verze 737 MAX 200 je stejný jako verze 737 MAX 8. Kapacita je však až 200 cestujících, to je až o 11 sedadel více než v 737 MAX 8. Vyšší kapacity bylo dosaženo zahuštěním sedaček, kabina je vybavena tenkými sedadly, a dále zmenšením prostoru pro kuchyňku.

Kvůli vyšší kapacitě musí být letadla 737 MAX 200 vybavena dvěma dodatečnými nouzovými východy, které jsou umístěné na obou stranách za křídlem. Díky vyšší kapacitě mají Boeingy 737 MAX 200 nížší provozní náklady přepočtené na jedno sedadlo. Akasa Air bude své 737 MAX provozovat v konfiguraci pro 197 cestujících, tedy se stejným počtem sedadel jako Ryanair.

Akasa Air zahájila provoz v srpnu loňského roku prvním letem z Bombaje do Ahmedábádu. Za Akasa Air stál indický miliardář Rakesh Jhunjhunwala, který do nové aerolinie investoval 35 milionů dolarů. Jhunjhunwala vloni jen několik dnů po zahájení provozu Akasa Air zemřel. Dalšími akcionáři jsou ředitel společnosti Vinay Dube, který drží 31 % akcií, a Aditya Ghosh s 10 % akcií.

V současnosti se flotila Akasa Air skládá z dvaceti letadel Boeing 737 MAX, devatenáct je ve verzi 737 MAX 8 a jeden právě dodaný 737 MAX 200. Společnost má nyní provozní základny v Bombaji a Bengalúru, ze kterých létá do šestnácti indických měst.

Akasa Air - Boeing 737 MAX 200 (foto: Akasa Air)

Témata