AirBaltic plánuje základny posádek také mimo Pobaltí
19.08.2024 20:10 - Evropa
Letecká společnost airBaltic pokračuje v náboru pilotů pro svoji rostoucí flotilu Airbusů A220-300. V dnešní tiskové zprávě společnost nabízí dokonce náborový příspěvek 15.000 euro hrubého kapitánům resp. 10.000 euro hrubého prvním důstojníkům, kteří se společností nechají mezi 1.9.2024 a 31.5.2025 zaměstnat. Stávajícím pilotům a členům palubní posádky plánuje airBaltic navýšit plat a vylepšit rozpisy služeb.
„V souladu s naším neustálým úsilím o zajištění dobrého odměňování našich zaměstnanců a zachování rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem jsme nedávno oznámili zřízení nových základen pro posádky, zvýšení platů a vylepšení rozpisu služeb pro piloty i palubní personál,“ dodal Cālītis.
Flotila společnosti airBaltic se skládá z jediného typu letadla - Airbus A220-300 a v současné době jich letecká společnost provozuje 48. Společnost airBaltic plánuje do roku 2030 provozovat flotilu 100 letadel A220-300. Airbus A220-300 nabízí vynikající zážitek z letu, který cestujícím přináší například širší sedadla, větší okna, více prostoru pro příruční zavazadla v kabině a celkově lepší výkon a pohodlí pro cestující i personál.
Kromě nabídky práce v základně airBaltic v hlavním městě Lotyšska, společnost plánuje umožnit zaměstnání palubních posádek též nově i v Tallinnu a Vilniusu. Podle tiskové zprávy dále společnost plánuje otevřít i dočasné základny přes letní sezónu roku 2025 též i pro posádky umístěné v Mnichově, Vídni a Bruselu.
To by mohlo naznačovat, že současná spolupráce mezi společnostmi skupiny Lufthansa a společností airBaltic by mohla být příští léto ještě dále rozšířena. Aktuálně totiž pronajímá airBaltic pět letadel A220-300 i s posádkami společnosti Swiss v Curychu, dalších pět letadel A220-300 je umístěno v Düsseldorfu a létá pro Eurowings, čtyři letadla A220-300 airBaltic jsou umístěna v Mnichově a létají pro Lufthansu samotnou.
přílet prvního letadla A220-300, tehdy ještě pod názvem Bombardier CS300 do Rigy, listopad 2016 (autor: Kārlis Dambrāns, Wikimedia Commons, CC-BY-2.0)