Air Seychelles končí s lety do Evropy

01.01.2012 - Afrika



Air Seychelles potvrdily, že v první polovině ledna zastaví všechny své pravidelné lety do Evropy. 5. ledna bude vypraven poslední let do Říma, 7. ledna pak do Milána-Malpensy a Londýna-Heathrow. Oproti původním plánům dojde v lednu i k ukončení letů do Paříže-Charles de Gaulle. Společnost dříve chtěla ukončit lety do Paříže až koncem března. Hlavními důvody ukončení dálkových letů do Evropy je vysoká ztrátovost těchto linek v posledních dvou letech. To je způsobeno jednak rostoucími cenami leteckého paliva, ale také zvýšenou konkurencí jiných dopravců, a tak podíl Air Seychelles na trhu postupně klesal. Významnou konkurencí se staly arabské společnosti Emirates a Etihad Airways. Z těchto důvodu se Air Seychelles rozhodly změnit svou strategii a hodlají se nově orientovat na rozvoj spojení s africkým kontinentem. U dálkových linek chtějí Air Seychelles rozvíjet partnerství a v rámci code-sharingu spolupracovat s těmi leteckými společnostmi, které na Seychelské ostrovy létají.

Boeing 767-300ER Air Seychelles na letišti Charlese de Gaulla v Paříži (foto: André Wadman/Wikimedia Commons)

Ukončení provozu Air Seychelles na linkách do Evropy však neznamená, že Seychelské ostrovy o spojení s evropskými městy přijdou. Italská společnost Blue Panorama oznámila, že v dubnu zahájí lety z Milána a Říma na Seychely. Společnost Air Austral z Reunionu zase plánuje od března létat ze Seychel do Paříže.

Mapa mezinárodních linek Air Seychelles v roce 2010 (zdroj: Air Seychelles)

Air Seychelles zahájily pravidelné lety do Evropy v roce 1983, kdy s letounem McDonnell Douglas DC-10 pronajatým od British Caledonian otevřely pravidelné spojení na londýnské letiště Gatwick s mezipřistáním v Římě. V roce 1987 společnost zakoupila dvojici letadel Boeing 707 a v roce 1989 byl do flotily zařazen první Boeing 767. Začátkem 90. let společnost zahájila lety rovněž do Curychu, krátce létala i do Madridu a Manchesteru. Pomalý ústup z výsluní začal v roce 2002, kdy společnost začala postupně rušit některé své linky. Současné ukončení letů do Evropy je dovršením tohoto dlouhodobého procesu. Velké zklamání znamenala pro Air Seychelles objednávka dvou letadel Boeing 787, které měly být pronajaty od leasingové společnosti ILFC. Dodávka těchto letadel byla zpožděna o několik let, v současnosti se neoficiálně očekává dodání v roce 2013, nicméně výrobce nestanovil zatím přesné datum. Po změně strategie zůstanou Dreamlinery pro Air Seychelles pravděpodobně již jen snem. Nyní uživané dálkové letouny Boeing 767 mají být postupně vráceny leasingovým společnostem, naopak do flotily by měly být zařazeny střednětraťová letadla Boeing 737NG či Airbus A320.

Témata