Air New Zealand plánují come-back
31.03.2005 - Asie & Austrálie
Dálkové linky společnosti Air New Zealand čekají během následujícího léta velké změny. Společnost obdrží první letadla, jejichž interiéry budou zcela nové a budou odpovídat posledním trendům v letecké dopravě. Výrazným zlepšením služeb poskytovaných během letu chtějí aerolinie nalákat zpět na paluby svých letounů obchodní cestující. Tito cestující nyní mnohdy raději využívají konkurenční australské aerolinie Qantas Airways. Z diskuzí s nimi ale vyplynulo, že jsou ochotni opět začít létat s Air New Zealand za předpokladu, že aerolinie splní jejich představy komfortního cestování. V tomto světle se Air New Zealand ve vztahu k australskému dopravci jeví jako vážná hrozba. Qantas Airways budou v krátké budoucnosti čelit silné konkurenci na linkách do USA, které patří k jejich nejlukrativnějším, ze strany hned několika aerolinií.
V červenci zařadí Air NZ do provozu první zcela nový letoun Boeing 777-200ER s kompletně novým interiérem. Letadlo by se mělo již od 7. srpna objevovat na pravidelné lince Auckland – San Francisco. Od 5 listopadu budou moci cestující cestovat ve vylepšených třídách také na lince Auckland – Los Angeles – Londýn. Tuto linku budou obsluhovat letouny Boeing 747-400 s kompletně předělanými interiéry, které budou plně odpovídat novému standartu. Tato letadla se samozřejmě budou objevovat také v Austrálie, kam jsou linky z USA prodlouženy. Air NZ mají objednáno celkem osm letadel Boeing 777-200ER. V roce 2008 by měly převzít také dva letouny Boeing 787-800.
Dálková letadla Air NZ budou uspořádána do tří tříd. Nejkomfortnější bude třída Business Premier. Cestující budou moci využít tzv. flat-beds, jejichž délka ve vodorovné poloze bude 2,07 metru. Zajímavostí je, že jde o sedadla vyvinutá společností Virgin Atlantic Airways. Air NZ si k jejich použití musely pořídit licenci. Samozřejmostí je špičkový servis a rozsáhlý zábavní systém. Druhou třídou bude Pacific Premium Economy, která bude v případě letadel Boeing 747 umístěna na horních palubách. Od Pacific Economy se bude odlišovat větším rozestupem sedadel, servisem jídel a nápojů v rozsahu poskytovaném v Business Premier a další řadou výhod. Cena letenek by přitom měla být oproti obyčejné ekonomické třídě vyšší o 25 %. Na standartní ekonomickou třídu také nebylo zapomenuto. K dispozici budou nová sedadla nebo zábavní "on-demand" systém.